Termotransfer i termostransfer cyfrowy w odróżnieniu od technika druku pośredniego. Przygotowanie takich nadruków odbywa się dwuetapowo. W pierwszej części procesu nadruk nanoszony jest na specjalny papier lub folię. Może tu być użyta technika sitodruku, lub druku cyfrowego – ta drug pozwala na przygotowanie pełno kolorowego projektu z przejściami tonalnymi. Następnie nadruki pokrywane są specjalnym klejem aktywowanym termicznie. Ostatni krok to przeniesienie transferu na powierzchnię docelową. W praktyce oznacza to przyłożenie nadruku do tkaniny i wgrzanie go przy pomocy urządzenia przypominającego skrzyżowanie pracy z żelazkiem. Czas i temperatura tej czynności ustalana jest indywidualnie i zależy nie tylko od składu farb w nadruku ale i składu tkaniny na której nanosimy nadruk – inne będą wymagane od juty, a inne od tkanin z tworzywa sztucznego – które źle potraktowane – po prostu się zacznie topić. Czas i temperatura zgrzewania ma też istotny wpływ na trwałość nadruku – zbyt niska i krótki czas spowoduje że nadruk może nie być trwały, zbyt duża temperatura i czas może doprowadzić do spalenia nadruku i w najlepszym wypadku zmiany kolorów aż po całkowite spieczenie nadruku i tkaniny na której miał być naniesiony. Ten rodzaj nadruku jest najczęściej wybierana technika do znakowania koszulek reklamowych i toreb zakupowych. Duże powierzchnie tych gadżetów reklamowych świetnie nadają się do druku dużych grafik.
Wspomniana technika nanoszenia nadruku na materiał jest opłacalna przede wszystkim przy wysokich nakładach. Wynika to z charakterystyki jej realizacji. Koszty w przypadku termotransferu sitodrukowego stają się przystępne w momencie produkcji wielkoseryjnej. Do jednostkowych zleceń lepszym wyborem będą inne metody, które również jesteśmy w stanie zaproponować naszym klientom. Wspomniana technika wymaga indywidualnego określenia wartości zamówienia. Każdy jego element składa się na ostateczną cenę, jaką należy ponieść za przygotowanie materiału z nadrukiem wykonanym właśnie w ten sposób. Mowa zarówno o nakładzie, jak i liczbie użytych kolorów oraz wymiarach grafiki. Termotransfer może być także zrealizowany we własnym zakresie przez klienta. W tym wypadku należy zamówić przygotowane z użyciem tej metody arkusze, które następnie poprzez wykorzystanie maszyn do sitodrukowego nanoszenia wzorów na materiały muszą zostać w nich utrwalone. W ten sposób można jeszcze bardziej obniżyć cenę przeprowadzania takiego nadruku. Warto jednak cały proces powierzyć naszej firmie – dysponujemy niezbędnym sprzętem do realizacji nawet najbardziej skomplikowanych projektów, przy których tworzeniu również gwarantujemy wsparcie. Termotransfer sitodrukowy wykonany na odpowiednich urządzeniach przekłada się na wysoką jakość wzoru i przede wszystkim jego trwałość, co też jest kluczowe w kontekście kosztów poniesionych na personalizację danych przedmiotów z wykorzystaniem tej techniki.
Transfer cyfrowy to metoda druku składająca się z kilku osobnych procesów. Pierwszym z nich jest przygotowanie wydruku na tak zwanych transferach. Projekt jest nanoszony na specjalną folię w sposób przypominający zwykłą drukarkę – różnicą jest tusz – tu przystosowany do tej techniki. Kolejnym krokiem jest wycinanie nadruku do odpowiedniego formatu przy pomocy plotera tnącego. Ostatnim etapem jest przenoszenie nadruku na materiał docelowy przy pomocy wysokiej temperatury. Proces ten jest zupełnie podobny do znanych nam prasowanek na odzież. Po prostu zamiast żelazka stosuje się odpowiednie maszyny. Metoda ta wykorzystywana jest głównie do znakowania materiałów tekstylnych. Nadruki takie świetnie sprawdzają się na koszulkach – najczęściej wybierana forma w przypadku koszulek na rodzinne rajdy rowerowe – gdzie ilość logotypów sponsorów i ich różnorodność w formie i kolorach wymaga wysokiej precyzji i dobrego odwzorowania barw. W podobny sposób można skutecznie i trwale oznakować torby zakupowe czy inne przedmioty z tkanin na których chcesz uzyskać duży i niczym nie ograniczony nadruk.
Dlaczego wśród wielu dostępnych metod druku to właśnie termotransfer cyfrowy cieszy się tak dużym zainteresowaniem ze strony klientów? Jego popularność wynika przede wszystkim z tego, że ma on niezwykle uniwersalne zastosowanie. Często można spotkać się z nim na odzieży sportowej. Na szeroką skalę wykorzystuje się go również w systemach magazynowania i transportu, w firmach produkcyjnych oraz logistycznych. Termotransfer jako jedna z najnowocześniejszych dostępnych na runku metod daje niemal nieskończone możliwości w zakresie kreacji wzorów umieszczanych na konkretnych przedmiotach lub materiałach. Odwzorowanie szczegółów jest bardzo dobre, a co za tym idzie, stopień skomplikowania grafiki nie ma tutaj większego znaczenia. Zamawiający mogą pozwolić sobie na pełną dowolność bez obaw o ewentualną utratę jakości. Na tle pozostałych rozwiązań technologicznych termotransfer cyfrowy wyróżnia się także wytrzymałością. Mowa tutaj zarówno o zwiększonej odporności na ewentualne uszkodzenia mechaniczne takie jak przetarcia, jak i na oddziaływanie niekorzystnych czynników atmosferycznych – w tym m.in. promieniowania słonecznego. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami oferty!
Podczas pracy nasi specjaliści bardzo często spotykają się z pytaniem dotyczącym tego, ile w zasadzie kosztuje termotransfer cyfrowy. Udzielenie jednoznacznie odpowiedzi jest dość trudne. Chodzi oczywiście o to, że konieczne do poniesienia koszty zależą od wielu różnorodnych czynników. Pierwszym z nich jest wielkość nakładu. W przypadku opisywanej metody termotransferowej obowiązuje jedna zasada. Im większe zlecenie, tym lepszą cenę można uzyskać. Drugą ważną kwestią jest oczywiście stopień skomplikowania grafiki. Podczas kalkulacji wydatków należy uwzględnić także typ nośnika docelowego. Jeżeli zatem są Państwo zainteresowani poznaniem konkretnej kwoty inwestycji, to serdecznie zachęcamy do kontaktu. Nasi fachowcy przygotują szczegółową wycenę oraz odpowiedzą na wszystkie pytania techniczne dotyczące termotransferu. Po uzgodnieniu szczegółów zadbamy również o sprawną wysyłkę zamówienia. Jesteśmy przekonani, że przygotowana oferta spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających odbiorców!
W przypadku folii flex słowo ‘nadruk’ jest nieco niewłaściwe – nie występuje w tym procesie etap drukowania. Grafika zostaje bowiem wycięta z jednolitego koloru folii przy użyciu plotera tnącego i następnie zostaje zaaplikowana poprzez jej wgrzanie w materiał. W niektórych przypadkach można połączyć kilka kolorów – np. dla dwu lub trzykolorowego logotypu. Folię flex można aplikować na różnego rodzaju odzież, ale również na inne materiały takie jak torby, plecaki, itp. Jej niewątpliwą zaletą jest bardzo duża wytrzymałość po nadruku.
Istotne znaczenie ma jakość folii. Folie renomowanych producentów (a tylko takie wykorzystujemy w naszej firmie) są bardzo cienkie (już od 80 mikronów) oraz wytrzymałe, a maksymalna temperatura prania to nawet 80°C.
Metoda ta bardzo dobrze sprawdza się przy logotypach, prostych do wycięcia grafikach oraz tekście. Do materiałów poliestrowych, które mają tendencje barwiące, używamy folii z dodatkowym blokerem migracji kolorów.
Oprócz folii podstawowych istnieją również folie specjalne, np. złota, srebrna.
W internecie można znaleźć coraz więcej informacji mówiących w jaki sposób stworzyć niepowtarzalne wzory na odzieży i tekstyliach. Jedną z prostszych metod jest naklejenie wymarzonego wzoru za pomocą specjalistycznych folii Flex oraz Flock.
Oba rodzaje folii dają użytkownikom ogromne możliwości. Mają wiele zalet, aczkolwiek mają też pewne wady. Warto je znać zanim podejmie się decyzję o skorzystaniu z jednej z nich.
W pierwszej kolejności należy podkreślić uniwersalność obu folii. Dzięki nim można nanieść wzory i napisy na niemal każdą tkaninę. Naklejone na materiał grafiki są bardzo wytrzymałe i nie uszkadzają się zarówno podczas prania jak i prasowania. Dzięki dużej elastyczności folii nadruki mogą być nakładane na tkaninę zarówno gładką jak i o nierównej powierzchni.
Choć oba rodzaje folii wykorzystywane są w podobny sposób znacznie się od siebie różnią. Już na pierwszy rzut oka można zauważyć różnice w strukturze wzoru jaki pojawia się na tkaninie. Folia Flex daje wzór płaski i ściśle przylegający do materiału. Nadruk wykonany za pomocą folii Flock jest zauważalnie grubszy a w dotyku przypomina meszek. Różnice można zauważyć już na etapie oglądania samej folii. Flex jest znacznie cieńsza – jej grubość waha się od 50 do 170 mikronów. Folia Flock jest kilkukrotnie grubsza i osiąga grubość nawet do 420 mikronów.
Sublimacja dotyczy w większości jedynie nadruku na białych lub jasnych koszulkach poliestrowych. W trakcie znakowania koszulek sublimacją, specjalny atrament pod wpływem wysokiej temperatury wnika w strukturę materiału zabarwiając go. Włókna poliestrowe w bardzo wysokiej temperaturze absorbują tusz, dzięki czemu nadruk jest kompletnie niewyczuwalny pod palcami. Trwałość takiego nadruku jest bardzo wysoka, w zasadzie ciężko jest go zniszczyć nie uszkadzając materiału – zmienił on bowiem swój kolor już na stałe.
Nadruk wykonywany na białych koszulkach pozwala nanieść grafiki w pełnej palecie kolorów. W przypadku koszulek jasnych pojawia się ograniczenie co do druku – jedynie ciemniejsze kolory mogą być stosowane, jest również ryzyko że kolory będą nieco zmienione pod wpływem koloru koszulki.
Sublimacja jest stosunkowo niedrogą metodą znakowania koszulek. Może być również wykonywana już od pojedynczych sztuk.
Oprócz znakowania odzieży wykonujemy również nadruki na kubkach. Są to tradycyjne kubki w kształcie walca o pojemności 330ml. Kubki mogą być całe białe lub posiadać środek i ucho w innym kolorze (na zewnątrz są również białe).
Kubek jest pokryty warstwą materiału poliestrowego, który w wyniku wysokiej temperatury jest zabarwiony grafiką. Powoduje to, że nadrukowana na nim metodą sublimacji grafika jest wyraźna, kolory intensywne, a sam nadruk jest wytrzymały. Wykorzystujemy kubki wysokiej jakości przeznaczone do mycia w zmywarkach – nadruk na nich utrzymuje się nawet po kilkudziesięciu myciach.
Grafika powinna być przygotowana w rozmiarze 18cm x 8,5cm, 300 dpi (parametry mogą być mniejsze – wtedy grafika zostanie dostosowana do pola nadruku i wyśrodkowana). Przestrzeń nadruku i sam kubek prezentuje poniższe zdjęcie:
Poszukujesz modnego sposobu zdobienia, dzięki któremu osiągniesz niepowtarzalne barwy oraz przejścia kolorystyczne. Jest ona stosowana w przypadku odzieży sportowej, który posiada oddychające właściwości poliestru. Sublimacja może być wykorzystywana na koszulkach sportowych, leginsach, ale też np. czapkach czy swetrach. Metoda ta zdobi zatem wiele elementów garderoby i jest przy tym niezwykle trwała oraz skuteczna. Efektem sublimacji są wielokolorowe nadruki o fotograficznej jakości, które wyróżniają się odpornością na pranie, zmywanie czy trudne warunki atmosferyczne. Metoda ta znakomicie nadaje się dla niewielkich, jednostkowych nakładów. Dedykuje się ją nie tylko odzieży poliestrowej, ale także do zdobienia kubków. Spośród wielu zalet sublimacji wyróżnia się przede wszystkim: brak utraty właściwości technologicznych tkaniny, niezniszczalność grafiki, niewyczuwalność w dotyku nadruku oraz atrakcyjne warunki cenowe. Metoda ta nie odwzorowuje w idealny sposób kolorów, ale daje niesamowity efekt w stylu vintage, który przypadnie do gustu wielbicielom takich rozwiązań. Ten proces chemiczny na trwałe penetruje strukturę tkaniny. Gwarantuje ona najwyższej jakości reprodukcję procesu graficznego, co świetnie sprawdza się podczas drukowania zdjęć czy do wielokolorowej grafiki. Sublimacja jest korzystna finansowo, ponieważ nie ponosi się kosztów przygotowania. Zapraszamy do skorzystania z naszej bogatej oferty. Wszystkie zlecenia realizujemy szybko oraz kompleksowo, dbając o spełnianie oczekiwań naszych klientów.
Nazwa produktu | Ilość | Cena (zł/szt.) |